NR és NAD+ információk

Az Ön sejtjei mennyire egészségesek? Mit jelent a sejtek egészsége?

2021.04.25 15:42
Az Ön sejtjei mennyire egészségesek? Mit jelent a sejtek egészsége?

Mit jelent a sejtek egészsége?

 

A sejtek minden földi élőlény alapjai a tudomány szerint.

Az embernek több mint 30 000 milliárd sejtje van, amelyek harmonikusan dolgoznak összetett struktúrák kialakításán, amelyeket szöveteknek neveznek. Ezek a szövetek alkotják a szerveinket, mint például a szív, a máj, a bőr, az izmok és hasonlók. Az emberi sejtek mindegyik típusának egyedi tulajdonságai vannak attól függően, hogy mely szövetben található és működik. Például a szívsejtekben több a mitokondrium, más néven „a sejt erőművei”, a szív egyedi energiaigénye miatt.

A sejtek egészsége ezekre az alapvető építőelemekre összpontosít, kizárólag azzal a céllal, hogy megértsük testi működésünk gyökereit. Ahelyett, hogy az emberi egészség megértésének széles körét ábrázolnánk, a sejtek egészsége az az elképzelés, hogy a sejttáplálás a kulcs a jólétünk megőrzéséhez.

 

A táplálkozás hatással van a test sejtjeire


Minden sejt kisebb részekből áll, amelyek organellák néven ismertek. Az emberi test szerveihez hasonlóan mindegyik organella más-más funkciót tölt be a sejt életében és egészségben tartása érdekében. Az ember táplálkozása közvetlenül befolyásolja ezeket az organellákat és azok képességét az optimális működésre. A test celláit megnézve láthatja az ember, hogyan alkalmazható közvetlenül a „te az vagy, amit eszel” mondás.

Vessünk egy pillantást a sejt három organellumára annak bemutatására, hogy bizonyos táplálkozás milyen hatással van a test sejtjeire:

a sejtmembrán,

a mitokondrium,

a sejtmag.

 

Mi a sejtmembrán?

 

A test sejtjeit egy szerkezeti határ, az úgynevezett sejtmembrán veszi körül, hogy a sejt belső mechanizmusait megvédje. Ebben az erődített falban számos kapuőr él, amelyek lehetővé teszik bizonyos tápanyagok átjutását és a hulladékok kiürítését.

 

Miből van a sejtmembrán? Zsírokból és fehérjékből.

Az egészséges zsírok elősegítik az egészséges sejtmembránokat. A régebbi étrendszabályokkal ellentétben zsírra van szüksége minden embernek. Mivel a test sejtmembránjai többnyire zsírból készülnek, ezért egészséges zsírokból álló étrendre van szükség a sejtmembránok működésének fenntartásához. Vízben nem oldódó tulajdonságai miatt a zsírok gátat képezhetnek a vízalapú véráramban és a szöveti folyadékokban. A zsírok biztosítják a sejtmembrán alakját és felépítését. Annak érdekében, hogy ezt a valós tulajdonságokban lássa bárki, figyelje meg, hogy egy csepp olaj soha nem keveredik egy tál vízben.

Ügyeljen arra minden ember, hogy az étrendbe belefoglaljon zsírt, de próbáljon főleg telítetlen zsírokat beépíteni. A telítetlen zsírok, mint az omega-3 zsírsavak, egészséges zsírokként ismertek, és általában a halakban és a diófélékben találhatók, és a legjobban ezek támogatják a test sejtmembránjait. A Proceedings of the National Academy of Sciences által azonosított kutatás arra utal, hogy az állati termékekben és sok feldolgozott élelmiszerben található telített és transz-zsírok viszont nem ugyanazzal az előnnyel járnak.

A telített zsírokkal felépített sejtmembrán merevebb formát eredményez, míg az egészséges membrán rugalmas és folyékony.

 

A fehérjék azok, amelyek ún. egészséges „állomásokat” építenek

 

A sejtmembránban ülő fehérjék olyanok, mint az állomások.

Néhány fehérje egy kommunikációs állomás célját szolgálja, üzeneteket továbbít más sejteknek. Mások a dokkoló állomást szolgálják, a körülöttük lévő szerkezetekhez erősítik magukat, hogy ne lebegjenek. Ez a képesség az, amiért az izomszövet sejtjei képesek szilárdan tapadni a csontjaihoz. Végül bizonyos fehérjék átjáróként működnek, behozva a létfontosságú tápanyagokat és kiűzve a hulladékot. Fehérjére van tehát szükség az emberi étrendben, hogy segítse felépíteni ezeket a fontos „állomásokat”.

 

Mik a mitokondriumok?

A mitokondrium olyan, mint a sejtek a test sejtjeiben. Saját membránjuk van, sőt saját DNS-sel is rendelkeznek. Azonban a test sejtjeivel és bármely más organelle membránjával ellentétben a mitokondriumok belső membránja 75% fehérjét tartalmaz. A fehérjék e nagy koncentrációjának oka az, hogy jelentős szerepet töltenek be a mitokondriumok energia-létrehozási folyamatában.

A mitokondrium a „sejt erőműve”. Ezek biztosítják az összes energiát, amire a test sejtjeinek szüksége van. Ennek az energiának a létrehozása érdekében a sejt mitokondriumai kémiai reakciók sorozatán mennek keresztül, hogy egyesítsék az ételből fogyasztott tápanyagokat a belélegzett oxigénnel. Ezt a folyamatot sejtlégzésnek nevezzük.

 

A B-vitaminok elősegítik az egészséges mitokondriumokat

 

A sejtes légzés vitaminok és ásványi anyagok sokaságát, különösen a B-vitaminokat használja fel az energiatermelés elősegítésére, ezért az energia létrehozásában betöltött szerepük miatt a

B-vitaminokat gyakran nevezik energia vitaminoknak.

Az olyan ételek, mint a tej, hüvelyesek, leveles zöldségek, szervhúsok, tojás és marhahús jó

B-vitamin-források.

 

A szabadgyökök.

Sajnos a mitokondriumok által termelt energia nem következmény nélküli. Az oxigén létfontosságú molekula, amely szükséges a mitokondriumoknak az energia létrehozásához - az oxigén azonban hihetetlenül erős reagens, amely problémákat okozhat a test sejtjeiben. A mitokondriumok energiatermelése során az oxigén körülbelül 2% -a reaktív oxigénfajok, más néven szabad gyökök formájában távozik el. A szabad gyökök károsíthatják a DNS-t, a fehérjéket és a membránokat.

 

Az antioxidánsok.

Szerencsére a test sejtjeiben vannak enzimek és molekulák, amelyek segítenek ellensúlyozni ezeket a szabadgyököket az antioxidánsoknak nevezett molekulákkal. Ügyelni kell tehát arra, hogy antioxidánsokban gazdag ételeket fogyasszon az ember a bosszantó szabad gyökök elleni küzdelem érdekében. Az olyan ételek, mint a bogyós gyümölcsök, a kelkáposzta, a spenót, a bab és a cékla fontosak ahhoz, hogy segítsék a mitokondriumokat az akadályok és károk elhárításában.

 

Az egészséges életmód előnye

Van, amikor a test antioxidánsainak száma alacsonyabbak, mint a szabad gyökök száma. Ez az egyensúlyhiány oxidatív stresszt eredményezhet. Az életmódbeli tényezők, például a testmozgás hiánya, a rossz étrend, az ivás és a túlzott napsugárzás hozzájárulhatnak az oxidatív stresszhez. Fontos az egészséges életmód fenntartása a mitokondrium egészségének támogatása érdekében.

 

Mi a sejtmag?

A legfontosabb organella a sejtmag, más néven „a sejt agya”.

A magnak lipid (zsír) membránja van, hogy megvédje létfontosságú belsejét. A mag tartalmazza az összes információt, amely szükséges a test funkcióinak végrehajtásához. A DNS-t használja genetikai tervként az összes szükséges fehérje előállításához, amelyre a sejtnek szüksége van az élethez, a növekedéshez és a szaporodáshoz. A fehérjék létrehozásának folyamata a DNS-ben szereplő utasítások leolvasásával gén-expresszióként is ismert. Úgy kell elképzelni a DNS-t, mint a tervfájlok óriási könyvtára. A sejt különböző részei különböző tervfájlokat kérnek az igényeik alapján, majd összeállítják a szükséges fehérjéket az igény kielégítéséhez. A test sejtjei több ezer különböző fehérjét hozhatnak létre, amelyek mindegyike a sejtek működésének fenntartása érdekében dolgozik.

 

El kell kerülni a peszticideket és a rákkeltőket.

A test DNS-ét biztonságban kell tartani a károsodásoktól.

De sok környezeti tényező megzavarhatja a test DNS-ét. A környezeti toxinok, különösen a növényvédő szerek, károsíthatják a DNS-t, mert ismert, hogy zsírban oldódnak, és ezért könnyen átjutnak a sejt membránján. A természetes módon megbízható biológiailag termesztett ételek fogyasztásával minimalizálhatja az ember a peszticid-maradványoknak való kitettséget. Hasonlóképpen, nagyon figyelni kell az olyan rákkeltő ételekre, mint az alkohol, a vörös hús és a feldolgozott hús.

A Biochemical Society Transactions folyóiratban közzétett áttekintés azt sugallja, hogy az étrendben és a környezetben lévő rákkeltő anyagoknak való kitettség közvetlenül vagy közvetetten okozhat DNS-károsodást.

 

Megismerni a test sejtjeit, hogy jobb döntéseket hozzon az ember.

 

A „divatos” diéták és táplálkozási tanácsok nem mutatják be, hogy a táplálkozási terv hogyan, milyen viszonyban áll az adott ember fizikai teste számára. A sejtek egészségére való összpontosítás segíthet megérteni, miért fontos az egészséges, kiegyensúlyozott étrend.

Amikor eszik valamit az ember, mert valaki azt mondja neki, hogy "ez jó neked", akkor nehezen megvalósítható bármilyen igazán hasznos szokás, továbbá ez az egyszerű irányelv nem annyira motiváló és hasznos.

Amikor azonban az ember felfegyverkezik azzal a tudással, hogy a táplálkozás hogyan befolyásolja a test sejtjeinek egészségét, úgy a jó egészséges döntések gyakorlása természetes lehet.

 

Forrás:

https://www.truniagen.com/blog/what-is-cellular-health/

Az eredeti forrásszöveg tartalmi és szerkezeti változtatásának jogát a szerző fenntartja a jövőre nézve, mely az eredeti forrásszöveg fordítását nem befolyásolja.

Fordítás és kiegészítés, a zárójeles részek:

Mebar Kft.