NR és NAD+ információk

A női öregedési folyamat, menopauza - azaz az energia, életkor és ösztrogén kapcsolata

2021.01.31 09:04
A női öregedési folyamat, menopauza - azaz az energia, életkor és ösztrogén kapcsolata

Dr. Alyssa Dweck nőgyógyász és a ChromaDex cég szóvivőjének írását tolmácsoljuk.

 

Azok a nők, akik bejönnek az irodámba, gyakran ugyanazt kérdezik tőlem:

Hogyan öregszenek egyes nők ilyen kecsesen?

Mondom nekik, hogy részben genetikailag meghatározott, de proaktív szerepet vállalhatnak a folyamat optimalizálásában.

A legtöbb nő esetében a valóság az, hogy jóval az első menopauzás tünet észlelése előtt a hormonális változások sora már folyamatban van.

 

Mi történik a menopauza idején?

A menopauza jelzi a természetes reproduktív potenciál végét és a nők hormonszintjének csökkenését.

Látható és tudható, hogy a nők a peték teljes sokaságával születnek, amelyeket a legtöbb esetben havonta tárolnak és szabadítanak fel a petefészkekben. Jellemzően az ösztrogén, a progeszteron és a tesztoszteron (más néven nemi hormonok) termelésének jól összehangolt szekvenciája fordul elő havonta az ovulációval.

Női életünk során a petefészkeink azonban öregednek, ahogy természetesen öregszünk.

Más szóval, az idő múlásával nem termelünk több petesejtet. Valójában a petefészkek öregedésével az ovuláció ritkábbá válik, és végül megszűnik. A nemi hormonok szintje ingadozni kezd, és végül jelentősen lecsökken. Ez az utolsó menstruációs ciklust megelőzően 10 évig tarthat.

Meglepő lehet, hogy az agyunk, izmaink és zsírsejtjeink mind rendelkeznek hormonreceptorokkal, így ezek a változások sejtszinten történnek.

Az átmenettel járó, jól ismert vazomotoros panaszok, más néven hőhullámok és éjszakai izzadás mellett számos más, de kevésbé nyilvánvaló tünet is előfordul, például: az álmatlanság, a fáradtság, a kevesebb energia, a memóriavesztés, a gyenge koncentráció, a súlygyarapodás, a hangulati ingadozás, az ízületi fájdalmak, az egyensúlyhiány és igen, még az alacsonyabb libidó is.

"Bár soha nincs késő, minél előbb elindulnak az egészséges életmód szokásai, annál kevésbé drámai és jóval pozitívabb lehet ez az átmenet." - Dr. Alyssa Dweck.

A menopauzára való áttérés egyeseknél akár 10 évig is eltarthat, a menopauza átlagos életkora 51 év. A menopauza egy teljes, menstruációs időszak nélküli évet jelent.

Íme néhány hasznos gyöngy a menopauza átmenetének megkönnyítésére és a folyamattal az energia maximalizálására is egyidejűleg.

 

Az ember úgy öregedik, ahogyan táplálkozik?

A mediterrán étrend elsősorban a növényi eredetű ételek fogyasztását hangsúlyozza, beleértve a gyümölcsöket és zöldségeket, a teljes kiőrlésű gabonákat, a hüvelyeseket és a dióféléket - amelyek mind segítenek a testsúly ellenőrzésében és a hőhullámok megelőzésében.

Ennél is fontosabb, hogy ezt a természetes antioxidánsokban gazdag étrendet olyan súlyos krónikus betegségek megelőzésére ösztönzik, mint a szívbetegségek és a rák, beleértve a nők mellrákját is. A mediterrán étrend azt javasolja, hogy korlátozzák a sóbevitelt, és helyettesítsék gyógynövényekkel és fűszerekkel az ízek érdekében, amelyek csökkenthetik a magas vérnyomást, amely a szívbetegségek független kockázati tényezője.

A növényi és sovány fehérjealapú étrend alacsony glikémiás indexe elősegíti a stabil inzulin- és glükózszintet, és segít csökkenteni a hőhullámokat, amelyek gyakran a magas cukorbevitelhez kapcsolódnak. Ezzel a diétával elkerülhető a magas cukorszint és az azt követő mélypont vagy „cukor összeomlás”.

Az egészséges zsírok, mint az olívaolaj és a repceolaj a vaj helyett elősegítik a normál lipidprofilt, beleértve az emelkedett HDL (jó koleszterin) és az alacsonyabb LDL (rossz koleszterin) szintet.

A mediterrán étrend összetett szénhidrátokban is gazdag az egyszerűek nélkül, elősegítve a ezzel a jóllakottság érzését.

A koffeint, amelyet általában a kávéban, a fekete teában és a csokoládéban találnak, mértékkel kell fogyasztani, vagy teljesen el kell kerülni, mivel a túlzott koffeinbevitel forró villanásokat válthat ki. A koffein nemcsak forró villanásokat okozhat, hanem visszavonhatja az energiát is, hozzájárulva a nők által az átmenet során érzett összes energiaveszteséghez.

  Tapasztald meg Te is a NAD+ jótékony hatását ->

A testmozgás többet tesz, mint az, hogy fitt legyen!

Menopauza alatt a sovány testtömeg vagy izom természetesen elvész.

Részben ennek oka a tesztoszteron petefészek termelésének csökkenése.

A tesztoszteron természetesen csökken az életkor előrehaladtával, és a leggyorsabb veszteség a perimenopausalis átmenet során következik be. Ez alacsonyabb anyagcseréhez, csökkent testtömeghez (izomtömeghez) és a súlykontroll nehézségéhez vezet.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az izomsejtek tesztoszteron receptorokkal rendelkeznek (ez egy a sejt felületén található hely, amely a tesztoszteronhoz kötődik és reagál).

A kevésbé jelenlévő és keringő tesztoszteron a csökkent testtömeget jelenti.

Ez a változás sejtszinten történik.

 

"A testmozgás, beleértve a kardiót (futás, aerobik, kerékpározás, úszás, séta) és a súlyzós edzés, elengedhetetlen az izomtömeg és az erős anyagcsere felépítéséhez és fenntartásához, különösen alacsonyabban keringő tesztoszteronszint mellett." - Dr. Alyssa Dweck

 

Mi történik, ha a stressz egy kicsit meghaladja a normális stressz szintet?

A krónikus stressz a menopauza hőhullámait és az éjszakai izzadását idézi elő, súlygyarapodáshoz vezet a test közepén, zsigeri (belső szervek körüli) zsírfelhalmozódáshoz, és általában egészségtelen. Ez részben azért következik be, mivel a krónikus stressz a mellékvese (a vese tetején ülő kis mirigyek) fokozott kortizoltermeléséhez vezet. Ez olyan események lépcsőjét indítja el, amely magában foglalja az inzulinszint emelkedését, a glükózszint zuhanását, a táplálékkal bevitt szénhidrátok bevitelét és a zsírszövet (zsír) esetleges lerakódását, különösen a derékvonal körül, más néven a rettegett „muffin tetejét”, amellyel sok menopauzás nő küzd folyamatosan.

Fontos tudni, hogy a kevesebb stressz kevesebb kortizol szekréciót jelent.

A stressz csökkentése a testmozgás, a jóga, a meditáció és az éberség gyakorlása révén létfontosságú az egészséges életmód szempontjából.

Sokan úgy vélik, hogy ezek a gyakorlatok még rövid időn át gyakorolva is hasznosak, ami által egész nap elősegítik az energiát és a jólétet.

 

Minnél előbb el kell kezdeni az egészséges életmódot, hogy később egészséges maradjon az ember.

Elsöprőnek, akár pusztítónak tűnhet az étrend és az életmód megváltoztatása, de itt van néhány hasznos tipp az átmenet megkönnyítésére.

- Kerülje a dohányzást és a mérsékelt alkoholfogyasztást a menopauza kényelmetlen vazomotoros tüneteinek minimalizálása, a rák kockázatának csökkentése és a szív- és érrendszeri egészség maximalizálása érdekében. A dohányzás és az alkohol egyaránt befolyásolja az erek tónusát.

A dohányzás összehúzza az ereket, ami növeli a vérnyomást és a bőr hőmérsékletét, és csökkenti a szövetek oxigénellátását. Ezzel szemben az alkohol tágítja a bőr felszínén lévő ereket, hogy elvezesse a hőt. Mindkettő hatással van az agyi erekre is.

- A rendszeres szexuális aktivitás emeli az endorfinokat (az agy úgynevezett jó vegyületeit), csökkenti a stresszt és elősegíti az általános jólét érzését.

- Sok nőnek hiánya van a D-vitaminban is, amely létfontosságú a csontok egészsége szempontjából, és számos más egészségügyi előnnyel jár. Biztosítani kell a megfelelő D-vitamin szintet egy egyszerű vérvizsgálattal, és amennyiben szükséges ki kell egészíteni.

 

A NAD + növeli az energiaszintet

Sejtszinten fontos megjegyezni, hogy a NAD + néven ismert molekula szintje nem csak a helytelen életmód miatt, de az életkor előrehaladtával is csökken.

A NAD + (nikotinamid-adenin-dinukleotid) kritikus fontosságú a mitokondrium működésében.

Táplálja a sejt erőművét és fokozza a sejtek anyagcseréjét.

A NAD + növelése étrendkiegészítéssel tovább növelheti az energiaszintet a menopauzás átmenet előtt, alatt és utána.

A praxisom során megpróbálom lenyűgözni a pácienseimet, hogy a menopauza felszabadító idő lehet és kell, hogy legyen, nem pedig félelem vagy rettegés. A korral jár a bölcsesség, a szabadság és a magabiztosság.

Mi a menopauza zökkenőmentes átmenetének titka tehát?

Igyekszem gyakorolni azt, amit prédikálok: elköteleződni az egészséges életmód szokásai mellett, maximalizálni az energiát és kezelni a stresszt. Ezekkel az elvekkel és egy kis genetikai szerencsével a nők aktív szerepet vállalhatnak és kell is vállalniuk, hogy az öregedési folyamatot kegyesen és könnyedén magukévá tegyék.

Legyen ez minden nőnek fontos az életében!

 

A szerzőről:

ALYSSA DWECK (https://drdweck.com/ ), MS, MD, a FACOG gyakorló nőgyógyász és a ChromaDex szóvivője.

A New York-i Westchester megyében, valamint a New York-i Orvosi Főiskola szülészeti és nőgyógyászati adjunktusa. Három könyv szerzőjeként, a Massachusettsi Általános Kórház, a Vincent Memorial OB / GYN Service tanácsadója és eredményes triatlonista.

Dr. Dweck különböző platformokon kínálja szakértelmét a nőgyógyászati problémák orvoslására és a nők egészségének támogatására országszerte.

Forrás:

https://truniagen.com/blog/energy-age-and-estrogen/

Az eredeti forrásszöveg tartalmi és szerkezeti változtatásának jogát a szerző fenntartja a jövőre nézve, mely az eredeti forrásszöveg fordítását nem befolyásolja.

Fordítás és kiegészítés (dőlt betűs részek):

Mebar Kft.

Kapcsolódó termékek: