NR és NAD+ információk

A NAD + és a szív egészsége

2021.06.24 14:21
A NAD + és a szív egészsége

 

Hogyan változhat az ember szíve a korral?

Az ember szíve egy csodálatos, nagy teherbírású munkaló.

Ez a csodálatos izom nem több, nem nagyobb, mint az ember öklének a nagysága, amely az egész testben vért pumpál és áramoltat. Amint azonban öregszik, a szív elkezdhet változni, és már nem reagál ugyanúgy a fizikai aktivitásra.

Miért?

- Az SA csomópont elveszít néhány cellát.

A szívnek megvan a maga természetes pacemakere - más néven az SA csomópont (az SA jelentése a sinoatrial). Az SA csomópont segíti a szív ütemének fenntartását azáltal, hogy elektromos impulzusokat generál az egész szívben, ezzel serkenti összehúzódását és pumpálását. Az életkor előrehaladtával az SA csomópont elveszítheti sejtjeinek egy részét, ami befolyásolhatja a pulzusszámot.

- A szív falai megnövekedhetnek.

Az életkor előrehaladtával gyakori, hogy a szív falai megvastagodnak. A vastagabb falak miatt a szív nagyobbnak tűnik, különösen a bal kamra. A vastagabb falak azonban csökkentik a rendelkezésre álló helyet, ezáltal a szívkamra vérkapacitásának csökkenésével a szív lassabban telhet meg, mint korábban.

- Artériáik merevvé válnak.

Az arterioszklerózis néven is ismert betegség, ami az artériák megkeményedése, magas vérnyomáshoz vezethet. Ez az életkorral is általánossá válik - ez azonban nem feltétlenül az öregedés normális része. Az artériák megkeményedése a falakon végbemenő plakk-felhalmozódás következménye, amely számos különböző tényező, többek között az öregedés következménye.

- A szelepek megmerevednek.

Vannak olyan szelepek a szívben, amelyek nagyon hasonlítanak az ajtókhoz, és ellenőrzik a véráramlást. Az életkor előrehaladtával ezek a szelepek megmerevednek, emiatt egy kicsit jobban dolgoznak a nyitás-zárás mechanizmusaik működtetésén.

 

Nem feledkezhetünk meg a test mitokondriumairól.

Az életkor a szív fiziológiájának nagyon valós változásaiban nyilvánulhat meg.

Vannak azonban olyan változások is a szívben, melyek még csak kisebb léptékben fordulnak elő, és amelyek szintén figyelmet igényelnek.

A szívet alkotó sejtek azok az apró, nem megénekelt hősök, akik koordinálják a szív alapvető mikro-operációit. A sejtek mitokondriumai pedig a test sejtjeinek erőművei

(https://mebar.hu/mitokondrium ).

 

Az emberi szervezet mitokondriumai a test energiájának közel 90% -át termelik, és a szívsejtek több ezer mitokondriumot igényelnek. Sajnos az életkor előrehaladtával a test mitokondriumai nem termelnek olyan hatékonyan energiát.

A Circulation Research áttekintése azt mutatja, hogy a mitokondriumok száma és működése a szívsejtekben az életkor előrehaladtával csökken (https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCRESAHA.116.307505 ).

A kevesebb mitokondrium kevesebb energiát jelent (ami természetesen kevesebb NAD+ koenzimet is jelent ezáltal).

 

Az öregedés jelmondata: Egyél jobban és mozogj!

Minden szívegészségügyi útmutató azt tanácsolja, hogy szívegészséges étrendet alkalmazzon az ember, különös tekintettel azokra az ételekre, amelyek emelhetik vérnyomást és koleszterinszintet. Ezek az útmutatók arra kérik az embert, hogy korlátozza a telített zsírokat és a transz-zsírokat, amelyek köztudottan emelik a rossz koleszterinszintet, más néven LDL-t, ami hozzájárulhat a plakk felépüléséhez az artériákban. Azt is javasolják, hogy minden nap építsenek be valamilyen formájú aerob testmozgást az emberek, hogy eddzék a szívet, mint ahogy a test bármely más izmát.

Mindazonáltal ezek az egészséges gyakorlatok a szív szorgalmas mitokondriumainak is kedveznek. David A. Hood, a York Egyetem tanulmánya azt mutatja, hogy a testmozgás elősegítheti a mitokondriális biogenezist, amely folyamat a mitokondriumok számának növekedésével jár (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16799133/ ).

 

A mitokondriális biogenezis növeli a sejtek hatékonyságát, és nagyobb és minőségibb támogatást nyújt a nagy energiaigényű szerveknek, például a szívnek.

Hasonlóképpen, az egészséges táplálkozási szokások a szabadgyökök számának csökkentésével korlátozzák a mitokondriális károsodásokat. A szabadgyökök káros hatással vannak a mitokondriumok által termelt melléktermékekre a normális anyagcsere-folyamatuk során.

A test általában elegendő antioxidánst hoz létre, hogy ellensúlyozza a szabadgyököket, de a rossz étrend megdöntheti a mérleget és egyensúlyhiányt teremthet.

A Journal of Lipid Research folyóiratban közzétett áttekintés azt mutatja, hogy egy új, más étkezési szokás elfogadása csökkentheti a szabadgyökök számát (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24847102/ ).

Meg kell emelni a szervezetben a NAD+ mennyiségét, hogy támogassa az ember a mitokondriális egészségét.

A mitokondriumok energiát termelnek a sejtlégzésnek nevezett folyamat során.

Ebben a folyamatban kulcsszereplő a NAD+ molekula, egy koenzim, amely segít fenntartani a mitokondriális hatékonyságot.

Hassina Massudi és az Új-Dél-Wales-i Egyetem kutatócsoportja felfedezte, hogy a NAD+ szintje 50% -kal csökken 40 és 60 év között (https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0042357 ).

 

A NAD+ étrendkiegészítők, mint a nikotinamid-ribozid, elősegíthetik a NAD+ szint fenntartását és ezzel számos sejtműködés normális működését az életkor előrehaladtával (https://mebar.hu/osszefoglalo ).

A Scientific Reports folyóiratban közzétett klinikai vizsgálat azt mutatja, hogy a 300 mg nikotinamid-ribozid napi kiegészítése két hét elteltével a teljes vérben a NAD+ szintjét 40-50% -kal emeli meg (https://www.nature.com/articles/s41598-019-46120-z ).

 

Tanulmányok kimutatták, hogy a NAD+ szint fenntartása elengedhetetlen eleme a mitokondriális egészségnek olyan fontos szerveknél, mint a szív.

A Journal of Clinical Investigation folyóiratban közzétett kísérleti tanulmány a szív mitokondriumainak egészségi állapotát vizsgálta, miután kiegészítette azokat nikotinamid-riboziddal (https://www.jci.org/articles/view/138538 ).

A vizsgálat során a perifériás vér mononukleáris sejtjeit (PBMC) figyelték meg, amelyek a szív egészségének fontos jelzői. A tanulmány kimutatta, hogy a PBMC-k mitokondriális légzési aránya öt-kilenc napig javult a nikotinamid-ribozid kiegészítés után.

 

Javasolt, hogy támogassa mindenki a saját szívét minden korban.

A vérnyomás rendszeres ellenőrzése, a koleszterinszint figyelése, az egészséges étrend fenntartása és a sok testmozgás fontos lépések a szív egészségének támogatásában.

Fontos azonban, hogy mindig lehet valamennyivel a dolgokat jobban csinálni.

Figyelnie kell az embernek a sejtjeire, a test szívének alapvető építőköveire.

Az olyan étrendkiegészítők beépítése a napi étrendbe, mint a NAD+ táplálékkiegészítők, további támogatást nyújthatnak a test egyik legfontosabb szervéhez, a szívhez (https://mebar.hu/sejtregeneralovitamin ).

 

 

Forrás:

https://www.truniagen.com/blog/nad-and-heart-health/

Az eredeti forrásszöveg tartalmi és szerkezeti változtatásának jogát a szerző fenntartja a jövőre nézve, mely az eredeti forrásszöveg fordítását nem befolyásolja. 

Fordítás és kiegészítés (dőlt betűs zárójeles részek):

Mebar Kft.

Kapcsolódó Nikotinamid-Ribozid-Klorid (Niagen®) tartalmú termékek: