NR és NAD+ információk

Az ülő, mozgásszegény életmód hatása

2021.02.05 14:17
Az ülő, mozgásszegény életmód hatása

Hogyan befolyásolja az ülő, mozgásszegény életmód az emberi szervezet sejtjeit?

A jelenlegi C19 pandémia és a globális egészségügyi válság közepette az emberek a világ minden táján hosszabb ideig otthonukba szorultak. A legtöbb ember számára ez az „új normálitás” sok szempontból megrongálta a testét. A szokásos edzési helyek bezárása mellett az egyetlen lehetőség az maradt, hogy megpróbál az ember aktív maradni a korlátozott körülmények között is.

A jelenlegi pandémiás korlátozások miatt azok számára, akik idősebbek, gyengék vagy olyan egészségi állapotban vannak, amely kizárja a szabadtéri testmozgást vagy általában az erőteljes fizikai aktivitást, szükségessé válik az életvitel megváltoztatása, lelassítása.

Noha minden ember tisztában van azzal, hogy a túl sok ülés káros az egészségére, ritkán vizsgálja meg a sejtjeit ért hatásokat.

Nézzük meg pontosabban, hogy mi tehát ennek az ülő életmódnak a sejtekre gyakorolt hatása, és hogyan védekezhetünk ellenük?

 

Az ülő élemód és a telomerek kapcsolata.

A tudósok különböző tanulmányok során már bebizonyították, hogy a rendszeres testmozgás és a kardiorespirációs fitnesz gyakorlások fenntartása közvetlenül kapcsolódik a jobb egészséghez.

Van realitása tehát annak, hogy amikor nem tudunk mozogni, gyakorolni, akkor sejtjólétünk elkerülhetetlenül lecsökken.

 

A Medicine & Science in Sports & Exercise című cikkében megjelent egyik tanulmányban a tudósok a mozgásszegény életmód hatásait vizsgálták a DNS-t védő régióként funkcionáló telomerek megőrzése tekintetében (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4362885/ ).

A DNS kromoszómák végén található telomerek segítenek fenntartani a genetikai stabilitást, azonban

a sejtosztódás, az oxidatív stressz és a gyulladás következtében a telomerek erodálódnak.

Ez az erózió a sejtek öregedésének indikátoraként szolgál.

A rendszeres fizikai aktivitás a kevesebb oxidatív stresszhez és a gyulladások csökkenéséhez kapcsolódik, és számos nagy tanulmány számolt be kedvező összefüggésről a fizikai aktivitás és a telomer hossza között. A fent említett tanulmány bizonyítékai arra utalnak, hogy a mozgásszegény életmód hozzájárulhat a telomerek megrövidüléséhez.

Az UCSD Orvostudományi Iskola által közzétett másik tanulmány megállapította, hogy azoknak a nőknek, akik napi 10 órát ültek és 40 percet vagy kevesebbet mozogtak, rövidebb telomerjeik voltak, mint az aktívabb nőknek.

Egy tanulmány a Belgyógyászati ​​Archívumból pedig azt mutatja, hogy a szabadidõben fizikailag kevésbé aktív férfiak és nők gyorsabb eróziót mutatnak a leukocita telomerekben, mint az aktívabbak (https://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080128165734.htm ).

Ne maradj le aktuális akciónkról! Próbáld ki és tapasztald meg TE is mire képes a NAD+ termék!!! Kattints IDE!

 

Mozgatni kell tehát az emberi testet.

Hogyan védekezhetünk a hosszan tartó ülőidő gyengítő hatásaival szemben, és megvédhetjük-e sejtjeinket a túl gyors erodálódástól?

Az első lépés: mozogni kell.

Ha képes gyakorolni, mozogni az ember, menjen el futni, kocogni vagy sétálni - még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy otthoni kreatív módszereket átmenetileg fel kell adnia. Az endorfinok termelődése elősegíti a sejtek gyarapodását és ezáltal például a megfelelő gondolkodást is. Számos forrás és példa található az interneten ezekre.

Az otthon maradásra adott válaszként rengeteg személyi edző, edzőterem és fitnesz stúdió kínál különféle edzésprogramokat online ingyenesen, vagyis a nemzeti láncoktól az önálló tulajdonú létesítményekig a kínálat széles skálán mozog.

Akár jógi, akár táncos, akár sportoló az ember, vagy netán rajong a különböző konditermi edzésekért, az egyetlen dolog, amire összpontosítania kell - az az akaraterő, hogy az energia fenntartásában, „játékában” továbbra is megmaradjon a test (és semmiképpen ne lustuljon el szellemi, energetikai és fizikai szinten).

 

Ne feledjük el, napi 10 perc is elég lehet – a lényeg a rendszeresség. (Amennyiben azonban semmilyen mozgásformát nem szeret valaki, úgy munka közben többet álljon, és ha teheti sokszor álljon fel a székről akár csak egy pillanatra is.)

 

Lényegi pont lehet a sejttáplálás.

Az ember, ha meg szeretné duplázni a sejtjei energiáját, védelmét, megerősítését, akkor fontolóra veheti a wellness kezelések kiegészítését is. A sejttápanyagokkal történő kiegészítés további támogatást nyújthat a sejtek egészségéhez (valójában a jelenlegi ismeretek szerint a leghatékonyabb támogatást).

A NAD + táplálékkiegészítők stimulálják az energiát a sejtek szintjén.

Noha a NAD + erősítő étrendkiegészítők nem pótolják a testmozgás szükségességét, azonban hozzáadott rugalmasságot és támogatást kínálnak a biológiai rendszernek, miközben a test sejtjei kihasználják az egészséges fizikai tevékenység előnyeit.

Azok számára, akik küzdenek azért, hogy aktívabbak legyenek, a NAD + stimuláló étrendkiegészítők segítenek feltölteni a kimerült NAD + szinteket, amit az ülő, mozgásszegény életmód elkerülhetetlenül kivált.

 

Meg kell keresni az egészséges egyensúlyt minden embernek.

Csábító lehet bár a különféle szélsőségekhez folyamodni a gyakorlásokkal való próbálkozások idején, azonban minden eddiginél fontosabb az egészség fontosságának előtérbe helyezése és az aktivitás megőrzése.

 

Javaslatként tehát, ha legközelebb valaki arra gondol, hogy a napot a kanapén töltse, vagy a megevett hamburgerek számát túllicitálja, gondoljon a sejtek következményeire is.

Ha egészséges egyensúlyt tud teremteni a pihenőidő és a fizikai aktivitás között, és a megfelelő tápanyagokkal kiegészíti a sejtjeit, akkor előbb-utóbb minden eddiginél jobban érezheti majd magát.

 

Forrás:

https://truniagen.com/blog/how-a-sedentary-lifestyle-affects-your-cells/

Az eredeti forrásszöveg tartalmi és szerkezeti változtatásának jogát a szerző fenntartja a jövőre nézve, mely az eredeti forrásszöveg fordítását nem befolyásolja.

Fordítás és kiegészítés (dőlt betűs részek):

Mebar Kft.

Kapcsolódó Nicotinamide Riboside tartalmú termékek: