NR és NAD+ információk

A test energiájának fenntartása

2021.03.02 19:20
A test energiájának fenntartása

Meg kellene próbálnia mindenkinek fenntartani az energiáját.

 

Milyen érzés lehet minden életkorban fenntani a test energiáját?

Sokan a mai világunkban már félnek az életkorral járó szellemi és fizikai lassulástól, amely lassulás az energia csökkenése miatt következik be. A csökkent energiaszint, a feszült ízületek és a gátolt megismerés és idegrendszeri működés csak néhány a sok jelző közül, amelyeket az öregedéssel kapcsolatban társítunk.

Az öregedés elkerülhetetlen, és az emberek hajlamosak félni azoktól a folyamatoktól, amelyeket nem értenek. A legtöbb ember számára misztériumnak tűnik, ami a testükben történik.

A válasz azonban nem misztikus, a válasz a sejtjeinkben rejlik.

 

Mi a sejtenergia?

Amikor fiatal a test, a sejteknek rengeteg sejtszinten lévő erőforrás áll a rendelkezésére.

Az egyik molekula, a NAD + (nikotinamid-adenin-dinukleotid) különösen hasznos a test számára.

A NAD + egy koenzim nevű erőforrás, vagyis a testben lévő enzimekkel működik együtt a sejt energiatermelésének támogatása érdekében. A mitokondrium, ami a sejt erőműve felhasználja a

NAD + -t, hogy az ételt energiává alakítsa át.

A sejteknek energiára van szükségük a szövetek és szervek felépítéséhez.

Minden mozgás, önkéntes és önkéntelen is, a sejtek billióinak eredménye, amelyek szükségesek mindenhez, így a járáshoz, a lélegzéshez, az evéshez és minden boldoguláshoz az életben.

A sejtenergia (celluláris energia) táplálja ezeket az alapokat.

Az életkor előrehaladtával azonban a test egyre kevesebb NAD + -t termel.

40-60 éves kor között a NAD + termelése akár 50% -al is csökkenhet.

Végig kell tehát ezt a tényt gondolni, hogy a test csak a napi erőforrások feléhez fér hozzá az egyéni körülményeknek megfelelően akár már 40 éves korban.

Más példával, az éjszakai alvás fele esetén, vagy a szükséges kalória vagy fele annyi víz esetén a test érezhetően károsodna – amit biztosan észre is venne az ember.

 

Hogyan növelheti az ember a sejtek energiáját?

Számos megoldás létezik a NAD + testi termelésének fenntartására, amely megfelelő NAD+ mennyiség fiatalít is, így például:

1) A rendszeres testmozgás.

A Medicine & Science in Sports & Exercise folyóiratban közzétett áttekintés arra a következtetésre jutott, hogy az aktív életmód segíti a sejteket az oxidatív károsodás elleni védekezésben (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4362885/ ). Az erőnlét természetes módon történő megnövelése elősegíti a test hatékony energiafelhasználását, miközben támogatja a szervek egészségét. A napi tíz perces testmozgás is támogathatja a hosszú távú egészséget.

 

2) A megfelelő alvás, amely fenntartja az energiát.

Ez egy alapvető tudás, amelyet valós időben mindenki megtapasztalhat - a pihenés enyhíti a stresszt és fenntartja az energiát sejtszinten.

A legszükségesebb életfunkciók közül sokan a rendezett alvás-ébrenlét ciklust követik, az úgynevezett cirkadián ritmust. A jól működő cirkadián ritmus érdekében, továbbá a kognitív egészség és az általános egészségi állapot támogatása miatt érdemes jó fekvőalkalmatosságon, megfelelő helyen és párnán aludni, leállítani a technikai eszközöket a szobában egy órával a lefekvés előtt, és törekedni a minimum nyolc óra alvásra minden este.

 

 3) A táplálkozás, amely befolyásolja a sejtek teljesítményét.

Bizonyos ételek egyedülálló energetikai értékkel bírnak a test számára.

Míg alapvetően minden nem mérgező étel energiára bontható, az egész ételek, például zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek és sovány fehérje magasabb tápanyagarányt biztosítanak az energiához, mint a feldolgozott ételek.

A sejttápanyagok támogatják az energiacserét a sejten belül, így a B3-vitamin segít növelni a NAD + termelést, ezáltal fenntartva a sejtek energiatermelését, működését, a hibák kijavítását és helyreállítását. A B3-vitamin természetesen sok ételben jelen van (tej, élesztő, hal, stb.), sokan azonban inkább étrendkiegészítő kapszula formájában részesítik ezt előnyben.

 

Ne maradj le aktuális akciónkról! Próbáld ki és tapasztald meg TE is mire képes a NAD+ termék!!! Kattints IDE!

Hogyan védheti meg az ember a NAD + készletét?

A stresszorok (stressz faktorok) a mai mindennapi élet elkerülhetetlen aspektusai, amelyek megerőltetik az ember sejtfunkcióit és csökkentik a sejtek energiáját.

A stresszorok gyakran károsíthatják a sejteket, ami arra ösztönzi a sejteket, hogy nagy mennyiségű NAD + -t használjanak fel a sejtes stressz ellensúlyozására, azonban az ezáltal kimerült sejtek kevésbé alkalmasak a test sejtjeinek szükség szerinti javítására. Bár nem biztos, hogy az ember minden lépésben képes elkerülni a sejtes stresszt, a leggyakoribb sejtes stresszorok megértése növeli ennek a tudatosságát:

hiányos vagy mértéktelen étkezés, mértéktelen napozás, kiszáradás, alkoholivás, dohányzás és kábítószer fogyasztás, alvásmegvonás, túl intenzív mozgás és az ülő életmód.

 

Habár senki életmódja nem teljesen stresszmentes, egyszerű intézkedéseket lehet hozni a sejtenergia védelmében, például néhány javaslat:

 -Viseljen SPF 35 vagy annál magasabb fényvédő naptejet még felhős napokon is.

- Összpontosítson az egészséges életmód fenntartására.

- Rendszeresen mozogjon, végezzen különféle testmozgásokat.

- Csökkentse az alkohol fogyasztását.

- Megfelelő arányban fogyasszon szénhidrátokat, zsírokat és fehérjéket.

- Gyakoroljon jó higiéniát a fertőző betegségek terjedésének csökkentése érdekében.

- Aludjon légmentes, nem széljárta helyen, megfelelő ágyon és párnán.

- Végül maradjon hidratált, tehát kerülje a kiszáradást. A Mayo Klinika napi 15,5 csésze vízmennyiséget javasol férfiaknak és 11,5 csésze vizet nőknek (https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/water/art-20044256#:~:text=The%20National%20Academies%20of%20Sciences,fluids%20a%20day%20for%20women ).

 

A mindennapi gyakorlatokban rejlik a mindennapi energia kulcsa

Bármilyen változás, így az életmódbeli is ritkán történik egyik napról a másikra.

Amikor az első lépésnél kezdi az ember, több hétbe telhet, mire észreveszi egy új szokás hatását, így

például az izomtónus nem javul egyetlen edzés után, ezért ismételt napi erőfeszítést igényel.

A zöldségekben gazdag étkezés pillanatnyilag előnyösnek tűnik, de a test mégis csak több hetes egészséges étkezés után élvezi majd a legtöbb hasznot ebből.

Mint bármi más, az energia észrevehető változásai is időt vesznek tehát igénybe.

Noha a sejtek egyetlen adag tápanyagot fognak felhasználni, a megnövekedett sejtszintű energia leginkább folyamatos többszintű gyakorlással érhető csak el.

 

Forrás:

https://www.truniagen.com/blog/what-does-sustained-energy-feel-like/

Az eredeti forrásszöveg tartalmi és szerkezeti változtatásának jogát a szerző fenntartja a jövőre nézve, mely az eredeti forrásszöveg fordítását nem befolyásolja.

 

Fordítás és kiegészítés (dőlt betűs részek):

Mebar Kft.

Kapcsolódó Nikotinamid Ribozid tartalmú termékek: